Pagina's

Posts tonen met het label Het SU-per Team van Yvonne. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Het SU-per Team van Yvonne. Alle posts tonen

zaterdag 2 oktober 2021

SU-per Challenge van het SU-per team...The Sparkle of the Season...

 

Op de SU-per team!  facebookpagina van mijn upline Yvonne is weer een nieuwe challenge, laat je inspireren door onderstaande foto. Nu weten velen die me kennen dat ik echt geen herfstmens ben. Het enige wat ik mooi vindt is de kleurenpracht en paddenstoelen buiten, maar verder zie ik de herfst als koud en nat en dan ben ik lichamelijk niet op mijn best. Maar voor deze challenge maakte ik deze mooie herfstachtige kaart, ik gebruikte de geweldige stempel bundel Gorgeous Leaves, je kan de bladeren stempelen en uitstansen,  maar je kan ook de bladeren als relief blad uitstansen, ik ben verkocht aan deze set. Ik maakte met Pear Pizzazz en Mossy Meadow inkt de groene rand op jet Basic White Cardstock, dit deed ik door de boeven en onderzijde af te plakken en de blending brushes zachtjes over de strook richting het cardstock te wrijven. Zo krijg je een mooie strakke groene strook. Daarna nam ik de Meadow Moments embossing folder met de bladeren en emboste deze aan de bovenkant van de kaart, ipv de bollen kant gebruikte ik bewust de andere kant zodat er een ander relief in komt. Toen stempelde ik met de kleine stempel met miniblaadjes de linkerkant van de kaart. Ik stempelde enkel blaadjes, nam wat kleuren cardstock en stanste wat bladeren uit, die ik met lijm en dimensionals op elkaar plakten. Bont er een stuk wit Twine met groene omheen, nog ene tekst erbij die ik koos uit de set Deliver Cheer, omdat ik hem er wel mooi bij vond passen, zo is de kaart net iets veelzijdiger te gebruiken. Doen jullie mee???






Liefs Yvon💙...

donderdag 2 september 2021

Het SU-per Team! Challenge...Een Magische Kerst

 

Wat ben ik toch SU-per blij dat ik bij zo`n geweldig SU-per team! behoor, iedere maand is er op facebook een challenge van het SU-per team! Challenge FB pagina, doe eens heerlijk mee en wie weet wordt jij gastdesigner voor een keer. Deze keer was er een sketch gemaakt door Yvonne die we als downlines van haar konden maken ter inspiratie voor de deelnemers. Ik maakte deze kerstkaart met de geweldige set Whimsical Trees Suite. Het gestreept dsp was wit maar heb ik bewerkt met inkt en de blending brushes, hoe gaaf ziet dat eruit. Natuurlijk weer veel laagjes gebruikt en een mooie strik met diverse soorten Twine. O, ja de challenge loopt tot de 25ste van de maand en start iedere maand op de 1ste, dus ik zou zeggen doe eens lekker mee.






Liefs Yvon💙...

woensdag 11 augustus 2021

Pinquinchallenge Team The Creative Teacup...Whising you...

 

Yvonne van de the Creative Teacup (die mijn up-line is) stuurde al haar 1ste lijns teamleden een kitje met yep, het penguin Playmates dsp, een stukje Be Dazzling Paper en een enveloppe. De bedoeling was om als teamlid hier een kaart mee te maken en vooral het dsp te gebruiken. Ondanks dat dit dsp echt niet mijn ding is, sorry voor de liefhebbers is het me toch goed gelukt al zeg ik het zelf ben er in ieder geval zeer tevreden over. Ik had geen kerstboom stans of pons maar wel de ijshoorntjes pons en daar kan je ook heel goed kerstboompjes mee ponsen.



Liefs Yvon💙...

woensdag 31 maart 2021

O, jeeeee..... Ik maakte genoeg de laatste tijd, maar....

                                   

O,jeeeee..... Ik maakte genoeg de laatste tijd, maar.... dat is vandaag de titel van deze blogpost. Ik heb namelijk nog best veel kaarten niet laten zien, terwijl ik er behoorlijk wat gemaakt heb de laatste tijd. 
Dat gaf me ook de rust in mijn lichaam en brains, die ik hard nodig had. Natuurlijk geniet ik tussendoor ook van het soms stralend weer, zoals gisteren en vandaag zelfs 27 graden hier in Nederweert, heerlijk buiten gezeten/genieten.

De eerste kaart die ik laat zien, was een pakketje die de eerstelijns van het SU-per team  van Yvonne hadden gekregen om eigenlijk alleen het dsp te gebruiken en eventueel een tekst stempel. Was even puzzelen ivm de achtergrond, hoe ik die wilde maken, maar uiteindelijk is hij goed gelukt. De binnekant heb ik ook versiert met wat dsp.



Dan een geweldige boekenlegger kaart naar aanleiding van de HappyMailSwap van Danielle en Sandra, met ook weer een heel fijne uitleg, was ook heel leuk om weer eens een andere kaart te maken.



Dan een verhuiskaart voor vriendin Maaike, die een nieuwe woning heeft gekregen. Heb getempeld op dsp en gebruikte een al wat oudere set, die ikzelf tweedehands heb overgenomen. Al was dit de eerste keer dat ik hem gebruikte, weg gaat hij hier niet meer, ik hou gewoon van dit soort vintage achtige stempels.


En als laatste nog een klein kaartje wat ik iemand uit het team stuurde, we hadden het vlinder dsp gedeeld en vond dat er dan ook ene vlinderkaartje bij hoorde.


Blijf Veilig en Vooral Positief, Liefs Yvon...

zondag 7 maart 2021

Subtell kleuren gebruikt...

                           

Iedereen die me kent, weet dat ik niet zo heel veel heb met pastel kleurtjes, toch maakte ik er 2 (vind ik zelf) SUper leuke kaarten mee. Want de opdracht van het SU-per challenge FB pagina was gebruik maximaal 3 Subtles kleuren op je project. De eerste kaart maakte ik met de bundel Friends Are Like Sheashells een geweldige set met stempels, dies, embossingfolder en zelfs design papier, al heb ik dat nu niet gebruikt. Heb eerst de stempel afgedrukt met de kleur Mint Macron op Basic White, toen de afdruk geembosd met de embossing folder, daarna met inkt en de blending brushes bewerkt. Daarna de stempel nog een keer afgedrukt maar toen uitgestanst met de dies opMint Macron Cardstock, die ik gedeeltelijk los knipte. Zo heb ik de kaart opgebouwd om veel lagen te creëren op mijn kaart. Tussen al die lagen, plaatste ik ook een Golden hoop (metalen ring), Goud kleurig lint en koord en daarna heb ik nog enkele Opal Rounds gebruikt om de kaart af te werken. de bonnenkant van de kaart werkte ik ook af met gestempelde schelpen, deze heb ik plat opgeplakt anders kan de kaart zo moeilijk dicht. Ik wordt zeer blij van deze kaart en hoop er zo nog meer te gaan maken.




Daarna heb ik nog een kaart gebruikt met (oepsie) 4 subtels kleuren, was nl een misverstandje in de groep, minimaal en maximaal werd wat door elkaar gehaald😂, daarom maakte ik dus mijn tweede kaartje die ik ook heel mooi vindt maar totaal anders dan de eerste en niet alleen door de kleur.
Voor deze kaart gebruikte ik de bundle Forever & Always een bundel waar ik in eerste instantie mijn twijfels over had en waar ik nu zoveel mogelijkheden mee zie, haha. Als kleuren gebruikte ik de basis van Balmy Blue, de bladeren met de kleuren Mint Macron, Pool Party en de bloemen kleurde ik in met Petal Pink Blends. Dit combineerde ik met basic White als basis kaart. 
De bladeren en achtergrond heb ik gemaakt met de Stitched leaves Dies, de bloemen heb ik op Basic White gestempeld en dus ingekleurd met de blends Petal Pink en uitgestanst, net als de teksten. Eeen zeer veelzijdige set door de vele dies die bij deze bundel horen. De kaart werkte ik af met Gilded Gems, met ribbon en koord. 




Lieve Groet en Blijf positief, Liefs Yvon...

dinsdag 1 december 2020

December Challenge bij het SU-per Team...

 Het is weer December, dat betekent dat we als team maatjes van het SU-per team weer aan de slag konden. Heel toevallig lijkt deze challenge op de bloghop vd Nederlandse Stamin' Up! Demo`s van 26 november (klik op de data om die te bekijken). Bij deze challenge mag je geen groen en of rood gebruiken. Gelukkig wel alle andere kleuren. Dus was een heerlijke challenge. Ik maakte uiteindelijk 3 kerstkaarten in de niet tradionele kerstkleuren. Eigenlijk was de eerste kaart voor de bloghop, maar was vergeten dat er ook geen zilver in mocht zitten, dus kon ik hem voor de challenge mee laten doen, al had ik  eigenlijk eerst de blauwe kaart ervoor gemaakt. En om mijn gedachte wat meer te verzetten maakte ik ook nog nr 3 erbij. Allen kaarten zijn gemaakt met de kerst stempels Wishes & Wonder.






Blijf Veilig en Positief, Liefs Yvon...

zondag 1 november 2020

Cadeaukaart voor bij de challenge van het SU-per team... (incl. Tutorial)

 


Yes, het is weer de eerste van de maand, tijd voor een nieuwe challenge op de facebook pagina van het SU-per Team, waar ik ook deel van uitmaak. Deze maand is de challenge "maak een cadeau kaart". 
Dat is al een cadeau op zich, ik koos voor dit leuke model en heb er tijdens het maken foto`s van gemaakt zodat jullie als jullie het willen hem ook kunnen maken. Het zou natuurlijk leuk zijn als je hem maakt, je hem ook aan mij laat zien.


Ik begin met de basis, neem 2 kleuren cardstock. Ik koos voor Crushed Curry en Calypso Coral, omdat beide kleuren ook in het design papier zitten. 
Snij een strook van het Crushed Curry op 18 x 13.5 cm en het Calypso Coral op 21 x 9 cm. 
Ril het Crushed Curry op de 18 cm zijde op 13.5 cm. En ril het Calypso Coral op de 21 cm zijde 
op 10.5 cm. Nu heb je de basis kaartjes klaar.


Snij dan een stukje DesignPapier (dit wordt nu steeds aangeduid met DSP) van 13 x 14 cm. Plak dit zo op dat de 13 cm aan de zijkant komt en de 14 cm aan de bovenkant (dit valt zo meteen een stukje onder de flap.
Plak rechts op de flap van 4.5 cm breed boven en beneden een stukje dubbelzijdige (sterke) tape en klap dit stukje dan netjes dicht op de kaart (zo zie je dat er idd een stuk dsp onder de flap verdwijnt).

Beplak de buitenkant van de dichtgeplakte flap met een ander stuk dsp van 13 x 4 cm.

Hier zie je de opening (waar ik mijn schaar heb) hier kan later een cadeaubon of geld of wat je maar wilt wat plat is ingestopt worden.

Snij dan een stuk Whisper White van 8.5 x 8.5 cm en een stuk Crushed Curry van 8 x8 cm.

Plak op het Crushed Curry Cardstock dsp naar eigen inzicht ik heb gekozen voor 2 verschillende stukken van 7.5 x 4 cm en van 7.5 x3.5 cm. (geen foto van maar is de 2de foto hieronder). Stempel een strookje Whisper White een afbeelding ) ik koos de mooie set Press On voor koffie, thee of andere dranken. De afdruk kleurde ik met de markers in, maar kan ook bv met de inkt (aquarel), blends etc. Ik maakte gebruik van de kleuren Crushed Curry, Calypso Coral en Night of Navy. Stempelstrookje ligt er los op, wordt verhoogd opgeplakt met dimensionals.


Ik zie dat ik wat foto`s mis (sorry). Maar ben toen verder gegaan op het stuk Calypso Coral Cardstock wat we als 2de hebben gesneden en gerild (soort minikaartje gaan we nu maken).  Neem een randpons of dies om een de bovenkant een sierrandje te ponsen of stansen, ik maakte gebruik van een randje uit de set Ornate  Borders dies.

Plak dan het Whisper White vierkantje van 8.5 x 8.5 cm op het Calypso Coral Cardstock, Hier op plak je dan je vierkant Crushed Curry wat je met DSP beplakt hebt.

Beplak en bestempel de binnenkant naar wens, ik deed dit met Whisper White Cardstock en een stukje dsp, op de linkerkant stempelde ik weer een coffee beker die ik met de markers weer inkleurde.
Schuif dan je minikaartje een stukje onder de flap van je grote kaart (zover als jij wilt) Ik koos ervoor om ongeveer 1.5 cm van de onder en zijkant af te blijven.

Draai dan de kaart om en plak op ongeveer 7cm van de kant weer (stevige) dubbelzijdige tape, hier wordt je lint op geplakt. Ongeveer 35/40 cm ligt eraan hoe groot je je strik maakt.

Als het lint op de achterkant geplakt is, dan draai je de kaart weer om en maak je een mooie strik op je kaart, Zorg dat het minikaartje over de zijstrook is geklapt, voordat je strikt. Werk je kaart af met Rhinestone`s of andere blingertjes/dots. Ik heb op de envelop nog een koffiebeker gestempeld om de het helemaal compleet te maken.



Hoop dat jullie het een leuke kaart en tutorial vinden, als jullie hem maken zou het fijn zijn om hem te tonen door middel van een link in een bericht of op mijn facebook bij het bericht. 

Lieve Groet en Blijf Veilig en Positief, Yvon...