Pagina's

zondag 1 november 2020

Cadeaukaart voor bij de challenge van het SU-per team... (incl. Tutorial)

 


Yes, het is weer de eerste van de maand, tijd voor een nieuwe challenge op de facebook pagina van het SU-per Team, waar ik ook deel van uitmaak. Deze maand is de challenge "maak een cadeau kaart". 
Dat is al een cadeau op zich, ik koos voor dit leuke model en heb er tijdens het maken foto`s van gemaakt zodat jullie als jullie het willen hem ook kunnen maken. Het zou natuurlijk leuk zijn als je hem maakt, je hem ook aan mij laat zien.


Ik begin met de basis, neem 2 kleuren cardstock. Ik koos voor Crushed Curry en Calypso Coral, omdat beide kleuren ook in het design papier zitten. 
Snij een strook van het Crushed Curry op 18 x 13.5 cm en het Calypso Coral op 21 x 9 cm. 
Ril het Crushed Curry op de 18 cm zijde op 13.5 cm. En ril het Calypso Coral op de 21 cm zijde 
op 10.5 cm. Nu heb je de basis kaartjes klaar.


Snij dan een stukje DesignPapier (dit wordt nu steeds aangeduid met DSP) van 13 x 14 cm. Plak dit zo op dat de 13 cm aan de zijkant komt en de 14 cm aan de bovenkant (dit valt zo meteen een stukje onder de flap.
Plak rechts op de flap van 4.5 cm breed boven en beneden een stukje dubbelzijdige (sterke) tape en klap dit stukje dan netjes dicht op de kaart (zo zie je dat er idd een stuk dsp onder de flap verdwijnt).

Beplak de buitenkant van de dichtgeplakte flap met een ander stuk dsp van 13 x 4 cm.

Hier zie je de opening (waar ik mijn schaar heb) hier kan later een cadeaubon of geld of wat je maar wilt wat plat is ingestopt worden.

Snij dan een stuk Whisper White van 8.5 x 8.5 cm en een stuk Crushed Curry van 8 x8 cm.

Plak op het Crushed Curry Cardstock dsp naar eigen inzicht ik heb gekozen voor 2 verschillende stukken van 7.5 x 4 cm en van 7.5 x3.5 cm. (geen foto van maar is de 2de foto hieronder). Stempel een strookje Whisper White een afbeelding ) ik koos de mooie set Press On voor koffie, thee of andere dranken. De afdruk kleurde ik met de markers in, maar kan ook bv met de inkt (aquarel), blends etc. Ik maakte gebruik van de kleuren Crushed Curry, Calypso Coral en Night of Navy. Stempelstrookje ligt er los op, wordt verhoogd opgeplakt met dimensionals.


Ik zie dat ik wat foto`s mis (sorry). Maar ben toen verder gegaan op het stuk Calypso Coral Cardstock wat we als 2de hebben gesneden en gerild (soort minikaartje gaan we nu maken).  Neem een randpons of dies om een de bovenkant een sierrandje te ponsen of stansen, ik maakte gebruik van een randje uit de set Ornate  Borders dies.

Plak dan het Whisper White vierkantje van 8.5 x 8.5 cm op het Calypso Coral Cardstock, Hier op plak je dan je vierkant Crushed Curry wat je met DSP beplakt hebt.

Beplak en bestempel de binnenkant naar wens, ik deed dit met Whisper White Cardstock en een stukje dsp, op de linkerkant stempelde ik weer een coffee beker die ik met de markers weer inkleurde.
Schuif dan je minikaartje een stukje onder de flap van je grote kaart (zover als jij wilt) Ik koos ervoor om ongeveer 1.5 cm van de onder en zijkant af te blijven.

Draai dan de kaart om en plak op ongeveer 7cm van de kant weer (stevige) dubbelzijdige tape, hier wordt je lint op geplakt. Ongeveer 35/40 cm ligt eraan hoe groot je je strik maakt.

Als het lint op de achterkant geplakt is, dan draai je de kaart weer om en maak je een mooie strik op je kaart, Zorg dat het minikaartje over de zijstrook is geklapt, voordat je strikt. Werk je kaart af met Rhinestone`s of andere blingertjes/dots. Ik heb op de envelop nog een koffiebeker gestempeld om de het helemaal compleet te maken.



Hoop dat jullie het een leuke kaart en tutorial vinden, als jullie hem maken zou het fijn zijn om hem te tonen door middel van een link in een bericht of op mijn facebook bij het bericht. 

Lieve Groet en Blijf Veilig en Positief, Yvon...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten