Pagina's

zondag 7 maart 2021

Subtell kleuren gebruikt...

                           

Iedereen die me kent, weet dat ik niet zo heel veel heb met pastel kleurtjes, toch maakte ik er 2 (vind ik zelf) SUper leuke kaarten mee. Want de opdracht van het SU-per challenge FB pagina was gebruik maximaal 3 Subtles kleuren op je project. De eerste kaart maakte ik met de bundel Friends Are Like Sheashells een geweldige set met stempels, dies, embossingfolder en zelfs design papier, al heb ik dat nu niet gebruikt. Heb eerst de stempel afgedrukt met de kleur Mint Macron op Basic White, toen de afdruk geembosd met de embossing folder, daarna met inkt en de blending brushes bewerkt. Daarna de stempel nog een keer afgedrukt maar toen uitgestanst met de dies opMint Macron Cardstock, die ik gedeeltelijk los knipte. Zo heb ik de kaart opgebouwd om veel lagen te creëren op mijn kaart. Tussen al die lagen, plaatste ik ook een Golden hoop (metalen ring), Goud kleurig lint en koord en daarna heb ik nog enkele Opal Rounds gebruikt om de kaart af te werken. de bonnenkant van de kaart werkte ik ook af met gestempelde schelpen, deze heb ik plat opgeplakt anders kan de kaart zo moeilijk dicht. Ik wordt zeer blij van deze kaart en hoop er zo nog meer te gaan maken.




Daarna heb ik nog een kaart gebruikt met (oepsie) 4 subtels kleuren, was nl een misverstandje in de groep, minimaal en maximaal werd wat door elkaar gehaald😂, daarom maakte ik dus mijn tweede kaartje die ik ook heel mooi vindt maar totaal anders dan de eerste en niet alleen door de kleur.
Voor deze kaart gebruikte ik de bundle Forever & Always een bundel waar ik in eerste instantie mijn twijfels over had en waar ik nu zoveel mogelijkheden mee zie, haha. Als kleuren gebruikte ik de basis van Balmy Blue, de bladeren met de kleuren Mint Macron, Pool Party en de bloemen kleurde ik in met Petal Pink Blends. Dit combineerde ik met basic White als basis kaart. 
De bladeren en achtergrond heb ik gemaakt met de Stitched leaves Dies, de bloemen heb ik op Basic White gestempeld en dus ingekleurd met de blends Petal Pink en uitgestanst, net als de teksten. Eeen zeer veelzijdige set door de vele dies die bij deze bundel horen. De kaart werkte ik af met Gilded Gems, met ribbon en koord. 




Lieve Groet en Blijf positief, Liefs Yvon...

1 opmerking:

  1. Bettie Henskens- Schakel07-03-2021, 18:19

    Ik vind ze allebei mooi maar de bloemenkaarten heeft een streepje voor bij mij��

    BeantwoordenVerwijderen