Pagina's

Posts tonen met het label Schrijfsels. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Schrijfsels. Alle posts tonen

donderdag 14 mei 2020

Cutie kaart & Prakkendînksies.


Vandaag een cutie kaart, met spullen uit de kit van The Creatieve Teacup. Eerste instantie had ik zoiets van wat moet ik met dit papier.....maar, ja mensen die me kennen weten dat ik graag uitgedaagd wordt en dat werd ik nu dubbelop. Hoezo, dubbelop. Nou Yvonne de uitgeefster van deze kit had op haar facebookpagina One Sheet Wonder staan, oftewel van een 30x30 vel diverse stroken snijden zoals eerst het vel in 4 vierkanten van 15x15 en die ga je dan snijden, zoals 1 vel weer in 4 vierkanten, zodat je 4 vierkanten van 7.5x7.5 cm krijgt, een 15x15 vierkant snij je in een stuk van 13 bij 9.5cm, dan hou je een smalle strook van 13x6.5cm over en een strook van 2x15cm en zo snij je uit een vierkant nog wat stroken van 2.5 cm breed etc.
Met deze stukken papier ga je aan de slag, van dit papier had ik geen stempels, maar gezien dat er zeer mooie bruikbare dieren opstaan die je heel leuk uit kan knippen, was dat een oplossing. De enigste stempel die je dus voorbij ziet komen is de tekststempel. Ik heb ook nog gebruik gemaakt van gekleurd cardstock om sommige stukken toch te matten zodat het voor mijn gevoel net meer af is. Alles wat ik gebruikt heb komt uit de kit op de tekststempel, lijm en foam blokjes na.
Hoe vindt jij deze cutie toekan kaart geworden?



En nog een Prakkendînksies die ik al schreef op 26 januari, naar aanleiding om gevangen te zitten met mijn knieblessure. Het hielp deels om met mijn frustratie om te gaan door er een Prakkendînksies over te schrijven. Soms zijn ze zwaar op de hand, maar soms ook niet, maar ze gaan altijd over iets en als je weet wie ik ben kan je achter mijn gemoedstoestand komen, van toen ik het schreef. Die ik tot nu toe heb geschreven ga ik hier op mijn blog nog tonen, ook als ik ze al eerder hbe geschreven. En er is altijd een foto van mijn hand bij te zien, die ik erzelf goed bij vindt passen.


Voor nu rest me alleen nog te zeggen, blijf gezond en hou afstand, Lieve Groet Yvon...

dinsdag 12 mei 2020

Weer 3 kaarten klaar en gepost


Vanmorgen druk bezig geweest met licht huishoudelijk werk, alles in stapjes, kom ik er ook wel al duurt het natuurlijk langer. Oftewel het herstel van mijn knie duurt voort in kleine stapjes. Tussendoor steeds gestopt en aan tafel steeds een beetje aan de kaart gegaan. Vandaag heb ik 3 tulpen kaarten gemaakt, "Dus laat het voorjaar maar komen".
Al is het voorjaar al begonnen, maar vindt deze tekst gewoon heel mooi passen bij een tulpenkaarten. De achtergrond van de basiskaart had al een kleur, dus was een kwestie van tulpen stempelen en uitknippen/ponsen. Al heb ik op alle kaarten met versamarc een tekststempel afgedrukt, waarbij ik op bovenstaande kaart er witte embossingpoeder op heb gestrooid en verhit zodat er meer relief ontstaat.
Afgewerkt met wat glimmers en zilverdraad, ik ben tevreden over deze tulpenpracht, hoop de ontvangers ook. Hopelijk werkt post.nl mee en worden ze morgen bezorgd bij 3 personen van de #EPIZL# facebookgroep.






Stay Save Everyone en natuurlijk een Lieve Groet, Yvon...

zaterdag 2 mei 2020

5 snelle kaartjes

Vandaag 5 snelle kaartjes, nou ja snel. Ik heb toch liever een blanco kaart, deze kaarten hebben een bedrukte ondergrond en komen uit de Paper Pumkin set van Mei 2019, had er nog enkele liggen en dacht die ga ik vanmiddag eens snel maken. Maar ja, ik wil dan toch niet de voorbeeld kaarten maken, zoals het blad wat erbij zat, nee ik wil perse weer wat anders. Vandaar dat ze minder snel waren dan gepland. Maar geeft niet ik heb me weer vermaakt, met deze beauty's.  Het weer is toch niet echt super om te wandelen, dus heerlijk binnen gebleven, thuis wat fysio oefeningen gedaan, ik kom er wel.

Waar de kaartjes heen gaan, dat is en blijft nog een verassing voor de ontvangers, maar ze gaan komende week wel op de bus. Heb diverse embelisments die ik op de tafel had liggen gebruikt, dus die niet in deze kit zaten, de stempels komen wel uit deze kit, want daarom kocht ik hem vorig jaar ook, puur vanwege deze leuke stempels.






Stay Save Everyone, Liefs Yvon...

vrijdag 1 mei 2020

1 mei 2020 Santekroam van Ikke...

 

Daar is ik weer, op mijn blog Santekroam van Stampidoe. In mijn eerste blogbericht heb ik wel uitgelegd hoe ik aan de naam Stampidoe kwam. Maar Santekroam, heeft misschien ook uitleg nodig.
Santekroam is natuurlijk dialect, maar waarvoor ,ik zie dus tijdens een rondje google dat het woord niet alleen in Limburg bestaat. Maar ik ben onder deze naam "Santekroam" dus begonnen omdat het bij ons in Limburg de betekenis heeft, " alles bij elkaar" en dat is nu precies wat mijn blog ook is. Alles bij elkaar, van creatieve uitspattingen, Prakkendînksies, foto`s, geschreven stukken, kortom van alles bij elkaar. Zo, kwam ik dus op deze leuke naam, want ik ben gewoon een Nej-wieërts maegdje, De taal die ik lees, spreek, schrijf, ja, zelfs adem. Ben trots op mijn Nederweerts dialect. Terwijl ik dit typ speelt spotify op de achtergrond, Rowen Heze met auto, trein, vliegtuig, toepasselijker kan bijna niet, hij staat op shuffle, dus niet per ongeluk, nee het moest zo zijn.

Aangezien het vandaag zonnig en regenachtig is schreef ik net deze Prakkendînksies, met een foto die ik net ervoor had gemaakt van de regendruppels op de raam.


Dan staat er een foto van een mooie tak die ik in December kreeg van een collega (bomen specialist) van Johan. Deze tak is van de Liquidambar oftewel Amberboom, zo jammer dat deze boom wat groot wordt 30 meter, want wat heeft deze tak een bijzondere sierwaarde. Ben hem nog lang niet moe.


Zo, dat waren de foto`s voor vandaag, nu over op een kaart die ik maakte als gast designer voor de facebookgroep van Yvonne het SU-per team challenge site. Waar ik in Maart samen met Ilona de challenge had gewonnen, We kregen beide een mooi Stampin Up pakketje cadeau en mochten beide ook gast designer zijn voor de maand Mei, hoe leuk is dat. De challenge van Mei was, maak een kaart met bijpassende enveloppe. Ik vergeet mijn enveloppe vaak te bestempelen, maar eigenlijk is het zo leuk, maar met regenweer en postnl heb je kans dat alles doorloopt.
Maar ik ging dus aan de slag met deze challenge met het designpapier wat er uit een kit kwam die ik bij Yvonne had besteld, al even geleden maar die nog op tafel lag, nl het Tropical Oasis DSP Ikzelf vindt zowel de kaart als de enveloppe SUper leuk geworden. De achtergrond van de kaart heb ik nog maar eens geembosd met mijn versamark en clear embossingpoeder (gelukkig blijft die laatste goed, want die heb ik al denk ik een jaar of 10 of nog langer). Details ervan zie je op de andere foto`s.  Verder heb ik weer ingekleurd met mijn aquarel potloden, die ik nog steeds een aanwinst vindt. Tja, als je ooit geaquareleerd hebt in je even is dit o, zo fijn werken. Jammer dat ik geen grote schilderijen meer kan maken, maar zo,n klein afrdrukje lukt gelukkig wel nog.





Nou, inmiddels schijnt de zon weer, is het bijna 17.00 uur, mijn eten voor vanavond is gelukkig al klaar, glutenvrije wrape met rundergehakt en heel veel groenten, van wat erover blijft, maak ik morgen iets met rijst erbij. Ook weer klaar, gemak dient de mens, zullen we maar zeggen.

Stay Save Everyone en natuurlijk sluit ik deze blogpost weer af met Lieve Groet Yvon...

maandag 27 april 2020

Koningsdag 2020


Koningsdag 2020, in deze bizarre tijd. Koning Willem Alexander, koningin Maxima, hun kinderen en de rest van de koninklijke familie zouden vandaag ons mooie Mestreech bezoeken. Helaas door de corona, is het ook voor hun nu thuisblijven, net als voor de rest van Nederland, (hopelijk houden de meeste mensen er zich aan, al betwijfel ik dat dan maar op de bon, als er te weinig afstand wordt gehouden en er teveel groepjes worden gevormd). Ik heb vanmiddag mijn 1 km rondje weer gelopen, ga bewust net na het eten lopen, zodat ik zo min  mogelijk mensen tegen kom, maar toch moest ik met mijn 2 blauwe vrienden diverse keren de straat oversteken ivm, tegenliggers.
Vanmorgen rond half 10 de vlag buiten gehangen, makkelijk zo vanuit het slaapkamerraam, hoppa in de houder steken. Helaas waait het aan de voorkant van het huis behoorlijk, met als resultaat de andere vlagfoto, de vlag waait iedere keer om de vlaggenstok heen, zou willen dat ik dit kon voorkomen. Ziet er zo triest uit.

Om 16.00 uur proosten ik met mijn slimpie (oranje) op de koning, tja, als je geen alcohol,drinkt verzin je maar wat anders.😊 Nee zonder gekheid drink eigenlijk altijd deze smaak.




Dan natuurlijk mijn oranje viooltjes, viooltjes zijn altijd mooi ongeacht de kleur. Deze en nog een mand met zacht paarse kreeg ik 2 weken geleden van de overbuurvrouw. Helemaal blij mee en ze vielen me vanmorgen toen ik buiten zat op. Hé, oranje viooltjes op koningsdag hoe mooi is dat. Heel mooi, net als het mooie zonnetje was er vanmorgen nog veel sluier bewolking, maar nu is het vooral zonnig. Heerlijk wat een weer, dus vandaag nog even van genieten, voordat het morgen gaat regenen, zoals voorspeld. Maar ook dat mag wel, want wat is de natuur kurkdroog, al geef ik de voorkeur aan de zon natuurlijk. Maar je kan niet alles hebben. 



Zo, dit was mijn koningsdag blogpost van vandaag. Hoop dat iedereen een mooie koningsdag heeft.

Lieve Groet en Stay Save, Yvon...

zondag 26 april 2020

Eerste blogbericht op Stempidoe....


Ja, daar is ik weer, met een nieuw blog. Helaas had ik sinds enige tijd problemen met mijn oude blog, dus dacht ik maak ik een nieuwe, maar nadat ik alles had opgeslagen om een nieuw blog te maken en overzetten, (ja, dat lukte mij zelfs nog), kwam het probleem, er stond ineens stampidoe5.blogspot.com en dat wilde ik niet. Dus de hele week wat aan het prutsen geweest, maar nop. Dus dat gaf me de aanleiding om dit nieuwe blog te beginnen, want ineens was het complete stampidoe.blog verdwenen, ondanks dat ik verwoede pogingen had gedaan om het te herstellen, wat dus niet gelukt is. Dus mijn oude blog kan je vinden onder stampidoe5.blogspot.com en vanaf nu ga ik hier alles posten. de A is een E geworden want wilde toch bij mijn STEMPels en Ivon DOEnsen blijven. Want onder deze stempelnaam werk ik al ongeveer 20 jaar. Bedenk me meteen dat mijn stempel die ik achterop mijn kaarten zet, nu dus ook veranderd moet worden. Och, misschien dan die ook in een ander ontwerp, ga ik me nog wel in verdiepen.

De achtergrond van mijn nieuw blog is een foto, vanuit het vliegtuig genomen 2 jaar geleden tijdens ons vertrek uit het mij zo geliefde Rhodos. De banner is natuurlijk ook gemaakt met een foto van het strand bij Ialyssos, waar we altijd verblijven als we op Rhodos zijn. Hoop dat we er in september weer heen kunnen, maar het moet wel veilig kunnen (lees de corona moet verdwenen zijn). Want op Rhodos voel ik me 1 zeer thuis en 2 de pijn in mijn lichaam is er veel aanvaardbaarder dan hier en dat komt natuurlijk door het ideale klimaat, denk dat ik er maar ga wonen, ooo, als dat toch eens mogelijk zou zijn, heerlijk. eerst Grieks leren. haha.

Heb nog niets gemaakt wat ik hier nog niet getoond heb, dus plaats ik nu eerst maar wat foto`s van ons mooie Nederweert, een heerlijke koffie met glutenvrij gebak van Bici Barista die sinds de 24ste weer geopend zijn, (alleen afhaal) en onze bakken die al een half jaar leeg in de tuin stonden en we vorige week gevuld hebben met vaste planten. Laat de zomer maar komen, alhoewel het weer nu ook heerlijk is.
De foto`s van Nederweert zijn vanuit het park de Heerlijckheid gemaakt, waar ik op zondag 12 april heen liep samen met mijn 2 blauwe vrienden. Helaas moest Johan me wel op  komen halen, maar ik deed het wel ongeveer 1250 meter lopen. Het lopen gaat met kleine sprongen vooruit, maar let de laastte dagen niet meer op de meters maar op de stappen die ik maak, is betrouwbaarder dan de meters op de app.





Deze foto`s  gemaakt van mijn geliefde postzegeltuin, met toch weer veel mooie hoekjes. Wat hou ik hiervan. Verlang dus ook naar een heerlijke zomer al is 30 graden ook genoeg ipv 40, maar we zullen zien, de wereld veranderd en het klimaat helaas ook. Als je ziet hoe droog de natuur nu al is na een zeer natte februarimaand. De eerste bosbranden in Limburg/Brabant zijn al geweest of eigenlijk smeulen ze nog na. Park de Meinweg heeft een flinke brand gehad en de Deurnese peel, die voor meer dan 2/3 is verwoest. Dit alles op 1 week tijd, niet te bevatten, toch werkelijkheid.





En dan de foto van een overheerlijke latte machiatto van Bici Barista, die ik gisteren heb gehaald, samen met een stukje glutenvrij gebak, dat was weer smullen. Maar de koffie was dan ook weer vol passie gemaakt.

Nou, mijn eerste blogbericht op mijn nieuw blog Santenkroam van Stampidoe is een feit. hoop dat ik weer veel volgers krijg, want daar doe je het ook voor. Natuurlijk komt er op dit blog weer van alles voorbij, van foto`s tot kaarten, scrapwerk, prakkendînksies, kortom de hele Santekroam uit mijn leven.

Liefve Groet en Stay Save Yvon...