Pagina's

zondag 26 april 2020

Eerste blogbericht op Stempidoe....


Ja, daar is ik weer, met een nieuw blog. Helaas had ik sinds enige tijd problemen met mijn oude blog, dus dacht ik maak ik een nieuwe, maar nadat ik alles had opgeslagen om een nieuw blog te maken en overzetten, (ja, dat lukte mij zelfs nog), kwam het probleem, er stond ineens stampidoe5.blogspot.com en dat wilde ik niet. Dus de hele week wat aan het prutsen geweest, maar nop. Dus dat gaf me de aanleiding om dit nieuwe blog te beginnen, want ineens was het complete stampidoe.blog verdwenen, ondanks dat ik verwoede pogingen had gedaan om het te herstellen, wat dus niet gelukt is. Dus mijn oude blog kan je vinden onder stampidoe5.blogspot.com en vanaf nu ga ik hier alles posten. de A is een E geworden want wilde toch bij mijn STEMPels en Ivon DOEnsen blijven. Want onder deze stempelnaam werk ik al ongeveer 20 jaar. Bedenk me meteen dat mijn stempel die ik achterop mijn kaarten zet, nu dus ook veranderd moet worden. Och, misschien dan die ook in een ander ontwerp, ga ik me nog wel in verdiepen.

De achtergrond van mijn nieuw blog is een foto, vanuit het vliegtuig genomen 2 jaar geleden tijdens ons vertrek uit het mij zo geliefde Rhodos. De banner is natuurlijk ook gemaakt met een foto van het strand bij Ialyssos, waar we altijd verblijven als we op Rhodos zijn. Hoop dat we er in september weer heen kunnen, maar het moet wel veilig kunnen (lees de corona moet verdwenen zijn). Want op Rhodos voel ik me 1 zeer thuis en 2 de pijn in mijn lichaam is er veel aanvaardbaarder dan hier en dat komt natuurlijk door het ideale klimaat, denk dat ik er maar ga wonen, ooo, als dat toch eens mogelijk zou zijn, heerlijk. eerst Grieks leren. haha.

Heb nog niets gemaakt wat ik hier nog niet getoond heb, dus plaats ik nu eerst maar wat foto`s van ons mooie Nederweert, een heerlijke koffie met glutenvrij gebak van Bici Barista die sinds de 24ste weer geopend zijn, (alleen afhaal) en onze bakken die al een half jaar leeg in de tuin stonden en we vorige week gevuld hebben met vaste planten. Laat de zomer maar komen, alhoewel het weer nu ook heerlijk is.
De foto`s van Nederweert zijn vanuit het park de Heerlijckheid gemaakt, waar ik op zondag 12 april heen liep samen met mijn 2 blauwe vrienden. Helaas moest Johan me wel op  komen halen, maar ik deed het wel ongeveer 1250 meter lopen. Het lopen gaat met kleine sprongen vooruit, maar let de laastte dagen niet meer op de meters maar op de stappen die ik maak, is betrouwbaarder dan de meters op de app.





Deze foto`s  gemaakt van mijn geliefde postzegeltuin, met toch weer veel mooie hoekjes. Wat hou ik hiervan. Verlang dus ook naar een heerlijke zomer al is 30 graden ook genoeg ipv 40, maar we zullen zien, de wereld veranderd en het klimaat helaas ook. Als je ziet hoe droog de natuur nu al is na een zeer natte februarimaand. De eerste bosbranden in Limburg/Brabant zijn al geweest of eigenlijk smeulen ze nog na. Park de Meinweg heeft een flinke brand gehad en de Deurnese peel, die voor meer dan 2/3 is verwoest. Dit alles op 1 week tijd, niet te bevatten, toch werkelijkheid.





En dan de foto van een overheerlijke latte machiatto van Bici Barista, die ik gisteren heb gehaald, samen met een stukje glutenvrij gebak, dat was weer smullen. Maar de koffie was dan ook weer vol passie gemaakt.

Nou, mijn eerste blogbericht op mijn nieuw blog Santenkroam van Stampidoe is een feit. hoop dat ik weer veel volgers krijg, want daar doe je het ook voor. Natuurlijk komt er op dit blog weer van alles voorbij, van foto`s tot kaarten, scrapwerk, prakkendînksies, kortom de hele Santekroam uit mijn leven.

Liefve Groet en Stay Save Yvon...

6 opmerkingen:

  1. Hoi Yvon,

    Mag ik dan de eerste zijn, die een reactie achter laat?

    Ik volg niemand, dus dat ga ik nu ook niet doen. Maar zet je blog wel in mijn leeslijst. Dan zie ik vanzelf wel, als er iets nieuws is. Volgers zeggen mij zo weinig...ik zie liever reactie's!!

    Fijne dag morgen!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Thea, geeft toch niet dat je geen volger wordt, maar je hebt idd wel mooi de eerste reactie geplaatst op mijn blog.

      Lieve groet Yvon...

      Verwijderen
  2. Hoi Yvon,

    Leuk opgezet hoor met de prachtige blauwe kleuren van Griekenland!
    Ik lees ook maar volg ook niemand.
    Veel schrijfplezier ik lees mee :-)

    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Irma, ja ik ben echt een Rhodos fan zou er zo heen willen verhuizen, voor de mensen, het klimaat, de schoonheid vh eiland.

      Geeft niet dat je geen volger wordt hoor. Ik moet ook eens meer mijn rondje langs de blogs gaan lopen.

      Lieve groet Yvon...

      Verwijderen
  3. Fijn dat het jou ook gelukt is met je nieuwe blog Yvon! Tja, een beetje dubbel voelt het wel, maar een nieuw begin kan ook symbolisch zijn en we geven er een positieve draai aan!! Komt goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Yvon,
    Wat een massa werk om weer een nieuw blog op te starten. Het is je in elk geval goed gelukt . En Rhodos jeeeeeetje... daar ben ik ook al 14 keer naartoe geweest. Prachtig eiland is het en heeft ook mijn hart deels veroverd,. Succes met je blog en tot gauw weer
    Groetjes
    Kristien Saeys

    BeantwoordenVerwijderen