Pagina's

maandag 27 april 2020

Koningsdag 2020


Koningsdag 2020, in deze bizarre tijd. Koning Willem Alexander, koningin Maxima, hun kinderen en de rest van de koninklijke familie zouden vandaag ons mooie Mestreech bezoeken. Helaas door de corona, is het ook voor hun nu thuisblijven, net als voor de rest van Nederland, (hopelijk houden de meeste mensen er zich aan, al betwijfel ik dat dan maar op de bon, als er te weinig afstand wordt gehouden en er teveel groepjes worden gevormd). Ik heb vanmiddag mijn 1 km rondje weer gelopen, ga bewust net na het eten lopen, zodat ik zo min  mogelijk mensen tegen kom, maar toch moest ik met mijn 2 blauwe vrienden diverse keren de straat oversteken ivm, tegenliggers.
Vanmorgen rond half 10 de vlag buiten gehangen, makkelijk zo vanuit het slaapkamerraam, hoppa in de houder steken. Helaas waait het aan de voorkant van het huis behoorlijk, met als resultaat de andere vlagfoto, de vlag waait iedere keer om de vlaggenstok heen, zou willen dat ik dit kon voorkomen. Ziet er zo triest uit.

Om 16.00 uur proosten ik met mijn slimpie (oranje) op de koning, tja, als je geen alcohol,drinkt verzin je maar wat anders.😊 Nee zonder gekheid drink eigenlijk altijd deze smaak.




Dan natuurlijk mijn oranje viooltjes, viooltjes zijn altijd mooi ongeacht de kleur. Deze en nog een mand met zacht paarse kreeg ik 2 weken geleden van de overbuurvrouw. Helemaal blij mee en ze vielen me vanmorgen toen ik buiten zat op. Hé, oranje viooltjes op koningsdag hoe mooi is dat. Heel mooi, net als het mooie zonnetje was er vanmorgen nog veel sluier bewolking, maar nu is het vooral zonnig. Heerlijk wat een weer, dus vandaag nog even van genieten, voordat het morgen gaat regenen, zoals voorspeld. Maar ook dat mag wel, want wat is de natuur kurkdroog, al geef ik de voorkeur aan de zon natuurlijk. Maar je kan niet alles hebben. 



Zo, dit was mijn koningsdag blogpost van vandaag. Hoop dat iedereen een mooie koningsdag heeft.

Lieve Groet en Stay Save, Yvon...

2 opmerkingen: