Pagina's

maandag 8 mei 2023

Lente-Lonkt...Stempel Schatten Blogspot...


Vandaag 8 mei, de tweede maandag van de maand, dus weer tijd voor de bloghop van de Stempel Schatten. Met weer een leuk thema namelijk Lente-Lonkt en dan als opdracht gebruik paars, groen -en naturel tinten. Ik maakte twee kaarten voor deze bloghop met de mooie set Sending Smiles en de bijpassende dies, gelukkig is deze mooie set gebleven in de nieuwe Annual catalogus 2023/2024.

Ik heb bewust voor deze set gekozen omdat ik iets met teksten wilde doen, dus stempelde ik met Shaded Spruce en Lemon Lime Twist de tekst over de kaart. Ik koos voor de tekst "Sunshine to brighten your day" en "Love & Big Hugs". Daarna stempelde ik de bloemen en stelen af in de kleuren Gorgeous Grape, Fresh Fresia, Pecan Pie en Shaded Spruce en die stanste ik uit met de dies. Waar ik vervolgens een mooi boeketje van maakte en met dimensionals opplakte.



Voor de tekst Sending gebruikte ik Basic White en Lemon Lime Twist cardstock, die ik op elkaar plakte en ook deze weer verhoogd opgeplakt, want ja laagjes is toch wel mijn ding. Aangezien ik nog iets miste stempelde ik de kleine bloemetjes af met Pecan Pie en werkte daarna de kaart af met Champagne Rhinestones, omdat die goed matchen met de kleur Pecan Pie. De oplegkaart matte ik op een stuk Gorgeous Grape Cardstock, wat ik weer op een Basic White kaart plakte. 



Ik had zo de smaak te pakken dat ik ook mijn tweede idee uitwerkte, dat was nl. om bloemen en wat bladeren op een oplegkaart te stempelen. Dit deed ik met de kleuren Granny Apple Green, Fresh Fresia, Gorgeous Grape, Pecan Pie en Lemon Lime Twist. Deze kaart is meteen een stuk drukker dan de eerste. 


Toen ik de opleg kaart gestempeld had nam ik 3 stroken lint en die bevestigde ik aan de linker kant van de kaart. Daar plakte ik deels de gestempelde tekst "Sending'" op, de tekst "Sunshine to brighten your day, stempelde ik ook af, sneed er een strook van en die knipte ik na sunshine door, zodat ik twee stukken kreeg. Deze twee stroken plakte ik verhoogd op om ook op deze kaart weer wat diepte te creëren. 
Toch miste ik nog iets en gebruikte toen de mini bloemen dies om in Pecan pie cardstock wat bloemetjes te stansen. Deze mini bloemetjes verdeelde ik op een speelse manier over de kaart, waar ik ook weer Champagne Rhinestones opplakte als hart van de bloemetjes. Nog enkele extra Champagne Rhinestones erbij, de oplegkaart schuin matte op een stuk Granny Apple Green Cardstock en dit op de Basic White kaart geplakt.



Wat was het weer genieten om met deze Stempel Schatten Bloghop mee te doen, hoop dat jullie met net zoveel plezier kijken naar deze kaarten en die van mijn Mede Nederlandse Demo`s die ook meedoen met deze Lente-Lokt Stempel Schatten Bloghop.

Lieve Creatieve Groet Yvon💙

5 opmerkingen:

  1. Wat een frisse vrolijkheid Yvon, en wat heb je een heerlijke kleurcombinatie bij elkaar gezocht!! Het blijft een geweldige set!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die kleurencombinatie, prachtige kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke lentekleuren! groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kaart met frisse kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen