Pagina's

zaterdag 23 april 2022

Global design Project #339...Thinking of You...

 

Poppies, hebben voor mij buiten dat ze een mooie bloemen zijn ook een diepere betekenis. Namelijk de betekenis van de eerste en tweede wereldoorlog, de Britten dragen een klaproos om de slachtoffers van deze twee oorlogen te herdenken. Dankzij haar bloedrode blaadjes en de zwarte kruisvormige binnenste is de poppie een toepasselijk symbool voor de gesneuvelde soldaten. Aangezien hier in Nederland op 
4 mei dodenherdenking is wilde ik daar deze kaart voor maken. Ik heb op het Brits Militair kerkhof hier een graf van gesneuvelde Militair geadopteerd waar ik deze kaart op 4 mei bij plaats. 
William Alfred Ascroft...Lest we Forget.

Deze kaart met de poppies dus maakte ik naar aanleiding van de challenge voor het 
Global Design Project #339, waar het thema bloemen is.







Lieve Creatieve Groet Yvon💙...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten