Pagina's

maandag 26 juli 2021

Just Add Ink #564...Aloha...


Wat had ik een leuke middag om deze kaart te maken, al zat ik op een gegeven moment even vast. Even alles laten liggen boven en naar buiten om van het mooie weer genieten. Toen ik weer terug boven was, wist ik het meteen, hup, hup en de kaart was klaar. Had al alles gestempeld en gestanst maar de lay out was het net steeds niet. 

Ik begon met een basis oplegkaart van 9 bij 14, nam mijn soft pastel krijtjes en een stukje printpapier waar ik een rand vanaf scheurde. dat werd de basis, door het stuk printpapier steeds verder omlaag te verschuiven ontstond de achtergrond. Deze techniek deed ik in 2003 al eens maar toen met schoolbordkrijt wat ook gaat, maar dat blijft echt ontzettend afgeven, dus deze soft pastel krijtjes in deze Super kleuren zijn een uitkomst. 
Je gaat met je soft pastelkrijt over de gescheurde rand van je printpapier en wrijft dan met een spongedauber het krijt omhoog, dit herhaal je steeds totdat je onderaan de kaart bent. Ik gebruikte de kleuren Coastal Cabana, Granny Applegreen, Night of Navy en Mango Melody (ook in deze volgorde) en liet de kleuren elkaar ook steeds iets overlappen om een mooier effect te krijgen.


Deze kaart maakte ik voor de challenge van Just-Add-Ink #564, kies twee items, Sky-Sea-Trees.
Ik koos dus voor Sea en Trees. In mijn gedachte stond ik op een goudgeel strand met palmbomen en heerlijk geurende bloemen. In de verte vaarden over de rustige zee, twee zeilbootje en om de kaart nog meer diepte te geven gebruikte ik 2 palmbladeren die ik rechts bovenin plakte (iets los van het papier).




Liefs Yvon💙...

2 opmerkingen:

  1. Oh wow! This is just stunning Yvon, such a lovely beach scene and use of our challenge. Thanks for playing at Just Add Ink.

    BeantwoordenVerwijderen