Pagina's

maandag 4 mei 2020

4 mei, dodenherdenking.


In deze bizarre corona tijd, eren we vandaag de gesneuvelde uit de wereldoorlogII, maar tegenwoordig ook allen overledenen van iedere oorlog die er is geweeste en nog gaande zijn. Mijn gedachte gaan nu uit naar iedereen, dus ook naar de mensen die in deze wereldoorlog3 hun strijd moesten opgeven.
Wereldoorlog3, wanneer is die overwonnen, niemand die er antwoord op weet, maar het zal nog jaren duren, voordat de corona uit ons leven is, als hij ooit uit ons leven komt.
Ook voor deze mensen heb ik vanmorgen de vlag half stok gehangen, want dit is echt een oorlog alleen niet tegen de mens tegen elkaar, maar een virus in ons leven.
Deze prakkendînksies schreef ik op 20 maart 2020.

Straks om 20.00 uur  ben ik zoals altijd ook weer 2 minuten stil, uit respect, voor hun die voor ons vaderland hun leven lieten. Maar dat deed ik ook vanmorgen, want sinds enige tijd heb ik het graf van William Alfred Ashcroft geadopteerd. hij overleed op 5 december 1944 op 30 jarige leeftijd. Ik wil natuurlijk meer over hem te weten komen, maar mijn Engels is niet zo geweldig, dus ben nog aan het uitzoeken hoe ik dat ga doen. Zo, zou ik ook graag een gezicht bij deze soldaat hebben, maar ook dat komt nog wel. Nu herdenk ik hem op mijn manier. Dus vanmorgen een bos rozen neergelegd en enkele minuten stilte gehouden.

Nu vooral respect voor iedereen die het leven liet in welke oorlog dan ook.




Stay Save Everyone, Liefs Yvon... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten