Pagina's

maandag 9 oktober 2023

Autumn Birthday... Stempel Schatte Bloghop...


Zo inmiddels weer een maand verder, mijn stempelspullen staan netjes op hun plek, dus ik kon heerlijk aan de slag voor de Stempel Schatten Bloghop want het is weer de tweede maandag van de maand. Het is nog geen herfstweer al is de herfst wel al begonnen, maar het voelt heerlijk bijna zomers aan, ik kan wel wennen aan dit weer. De bloghop van deze maand staat in het teken van Vrolijke Verjaardag en zeg eens eerlijk niets is leuker dan met je verjaardag een kaart te ontvangen. Mijn 2 kaarten zijn wel vrolijk maar toch met een touch of Herfst erin, vandaar ook de naam: Autumn Birthday.
 

De eerste kaart maakte ik met de mooie achtergrond stempel Spiral Dye, die ik met de sponge daubers 
beïnkten. De kleuren die ik gebruikt heb zijn Pumkin Pie, Gorgeos Grape, Mossy Meadow en Blackberry Bliss. Op Pumkin Pie Cardstock stempelde ik met Versamark de tekst Birthday uit de set Biggest Wishes, waar ik clear embossingpoeder overheen strooide en daarna verhitten. Zo komt de glanslaag op de kaart en doordat de versamark de kleur van je kaart aanneemt, wordt dit dus vanzelf de kleur Pumkin Pie.
De kaart werkte ik verder af met Brushed Brass Butterflys en Rhinestone`s en natuurlijk nog een extra stuk Gold en Silver twine waar ik weer een mooie strik van maakten. Daarna plakte ik de kaart op een stuk Pumkin Pie Cardstock en dat alles natuurlijk weer op een Basic White kaart en zie het resultaat.



Voor mijn tweede kaart gebruikte ik dezelfde materialen als mijn eerste kaart, maar daar bewerkte ik het gestempeld stuk cardstock nog met de Dots & Spots Dies, zodat er over het hele stuk allemaal rondjes uit gestanst werden. Wat geeft dat een leuk effect op zo`n gestempelde achtergrond. Ook stanste ik op een srookje Pumpkin Pie Carstock deze Dots & Spots, die ik op de Basic white basiskaart plakte. 

Mijn oplegkaart matte ik op een stuk Blackberry Bliss Cardstock zodat de rondjes extra goed zichtbaar zijn. Natuurlijk gebruikte ik ook weer de tekst uit de stempelset Biggest Wishes, maar nu stempelde ik op Basic White Cardstock. Met Pumkin Pie inkt stempelde ik eerst Birthday en toen nam ik de kleur Blackberry Bliss en daar stempelde ik Happy mee, zodat deze twee teksten elkaar overlappen maar toch niet storend zijn. Ik nam een stuk Blackberry Bliss lint wat ik onder de gestempelde tekst strook plakte, die strook plakte ik verhoogd op voor meer diepte op mijn kaart te krijgen. Daarna plakte ik de oplegkaart ook nog eens verhoogde op de basis kaart. Voor de afwerking plakten ik de Neutrals Adhesive Backed Sequens om de kaart net dat laatste stukje extra te geven. Zo was mijn tweede kaart ook een feit en heb ik weer twee Vrolijke Verjaardagskaarten in een herfstsfeer voor mijn voorraad. 




Wat was het weer gezellig om met echte Stempelschatten te werken, want deze twee stempelsets zie je vaak te weinig de laatste tijd. Willen jullie meer Stempel Schatten zien oftewel de vaak vergeten stempels oftewel de verborgen pareletjes. kijk dan bij mijn mede demo`s op hun blog.
Dat doe je door hieronder op de link te klikken en een reactie achter laten wordt helemaal gewaardeerd.

Lieve Creatieve Groet Yvon💙

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie moderne kaarten! De kleuren van de Spiral Dye achtergrond vind ik echt super! Echt ook kaarten die voor iedereen kunnen, man vrouw, oud of jong... Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kaarten! je snapt dat die met die stippels me het meest aanspreekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk kleurrijke kaarten, echt oktoberkleuren. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk om deze stempelset weer te zien. Is inderdaad eentje die je heel weinig ziet. En je hebt er super leuke kaarten mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supergave kaarten Yvon! Ze zijn lekker out of the box; heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen